nytt år, tvåtusenelva!

Det har hänt en hel del sen jag skrev någonting sist.

Jag hann med att åka hem till Västrum och överraska Mamma & Pappa den 22 Dec kl 23 (dem trodde jag skulle komma hem på förmiddagen den 23). Linn blev lite sur, hon som hade tänkt överraska mig ;)
Det blev för det mesta snöskottning när jag kom hem, ca 1 meter till skillnad från någon ynka dm här i Halden! ( jag tycker det är underbart) Sen hann vi ju med en hel del mys, kvalitetstid och allt vad det heter också så klart.

Sen blev det julafton, i år igen. I år firade vi jul hos farmor & farfar med släkt från pappas sida, vilket var riktigt kul eftersom vi alltid varit där när vi var små och dem senaste åren har varit hos oss och hos familjen Jönsson i Helgerum! Efter Kalle Anka, julbord och paket öppning begav vi oss in till Västervik för en fortsatt trevlig dag med nära och kära med släkt från mammas sida. Tack tomten och alla fina nissar för paketen <3

Det blev juldag och vi började dagen med snöskottning som vanligt ;) för att sedan bege oss in till staden där mamma färgade och klippte mitt hår, vilket var väldigt välbehövligt!

Jag bestämde mig då också för att inte festa utan bara svänga förbi tjejerna och säga hej och kram och allt! Åkte även förbi Corner där Simon höll till och stog ett bra tag och pratade med honom, puss på dig som står ut med allt jag har att berätta i stället för att supa dig redlös och ha kul ;) <3

Det blev 26 december och det var dagen då jag skulle åka tillbaka till Norge där plikten kallade. Jag hade som tur var syrran med mig, för när vi kom hem hit fanns det inget vatten, frysen var öppeb och det var 4,6 grader inne. Att komma hem vid 10 trött och stel efter att ha kört 50 mil var ingen höjdare just då.
Mössa, halsduk, tjocktröja och mysbyxor sov vi i för att inte frysa ihjäl, för att inte glömma filt + duntäcke!

Så var det med de, jag ringde hyresvärden som skulle fixa en rörmokare tills dagen där på som inte dök upp...jävla hantverkare! Att inte kunna gå på toa, diska, tvätta sig och duscha är ju inte precis något man längtar efter. Så på tisdagskvällen stoppade vi våra huvuden i diskhon och tvättade håret , YES! Det blev onsdag och på eftermiddagen fick vi ÄNTLIGEN vatten, tack och lov för det.

Det blev fredag och nyårsafton! Mamma och pappa skickade SMS om att vi skulle komma över till Sverige för lite lunch, så vi begav oss för ett kärt återseende på Nordby. Vi inhandlade det sista som vi behövde till maten och åkte hem till Damhauggata 30.

Runt 4 kom familjen Molander och så va festligheterna igång, god mat och dryck i mycket trevligt sällskap, kan det blir bättre? nej. Vi gick in till Halden C för att kolla på fyrverkerierna vid 12-slaget, urmysigt!

Det var slutet på det året, ett hyffsat bra år, men 2011 ska bli så mycket bättre! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0