Dag 1 - Om mig

Jag vet, skulle gjort detta igår. Men jag hann inte klart med hela så här kommer det!


Jag föddes på Västerviks BB den 25 Februari 1991 klockan 00:25 eller någonting i den stilen. Så om en månad är det min tur att fylla 20 jordsnurr!

Jag bodde i Västervik tills dess att jag var 2½ år, då vann mamma budgivningen på vårt nuvarande hus Berghem 2, ute i Västrum och det kommer förmodligen alltid vara "hemma". Så under hela min uppväxt har jag levt bland gräs, grus och en jäkla massa skog! Så Västrums skola har jag ägnat många timmar, men delvis också Gunnebo skola och på Snövit i Västervik.

Jag började sedan högstadiet och då valde jag att gå inne i stan, på Ellen Key, mest av den anledningen att jag red och som dem flesta vet så innebär ridning väldigt mycket tid. Högstadietiden var inte så himla kul för min del egentligen, träffade en massa nya roliga vänner, hade kul på rasterna tillsammans med klassen och SO-läraren Fredrik som för övrigt är en av de bästa lärarna jag någonsin haft! Mycket tid gick som sagt åt till ridningen och i 8:an blev jag också kär så där på riktigt, så sånt tar ju tid det också, men det ska jag ta lite om senare.


El Cavat, som blev vår när farmor tog bort sin andra häst!  <3

Så vidare till Gymasiet, kom egentligen in på mitt förstahandsval som var en Inredningslinje på Carl Malmstensgymasiet i Valdemarsvik, vilket förmodligen hade varit hur kul som helst. Men man är ju faktiskt ung och jag hade väl inte riktigt modet till att flytta hemifrån dessutom till en annan liten stad. Så det fick bli mitt andrahandsval, Hantverksprogrammet med inriktning Hälsa & Skönhet, vilket jag inte ångrar för en sekund! Kommer ihåg så väl att jag tyckte att det var så skönt att ALLA tjejer umgicks första halvåret, man måste ju hinna lära känna alla och se hur alla är. Sen kommer ju grupperingarna automatiskt tråkigt nog. Men vår lilla hälsa/skönhets-grupp var väl egentligen vi som höll ihop näst in till jämt! <3

Flyttade hur eller hur hemifrån när vi börjat höstterminen i 2:an, kom ganska fort egentligen. Såg en annons i tidningen, ringde, hon ringde upp - tyckte jag lät så trevlig, mamma kollade på lägenheten, jag dagen efter och så vips så hade hon redan prutat med sig själv, tack för det! : ) Så 1 Oktober 2009 packade vi bilarna och började göra om lägenheten så den i alla fall gick att trivas i! OAO om det.

Det blev bal och student och så var hela skolgången över!
Yes, vad händer nu då ?! Ida och jag som har ganska lika visioner och drömmar såg till att inte fastna hemma i viken så 4 oktober åkte vi till Matilda o co på Dyrendalsveien 2 för att se om vi kunde tänka oss att bosätta oss ett tag, sista dagen innan hemresa kom det in en annons om en lägenhet och vips så var vi på visning, ja..det ser verkligen bra ut utifrån, och heller inte så hemtrevligt inne. Men här på Damhauggata 30 bor vi nu och jobbar sedan den 12 Oktober! (Slummen enligt oss & alla norrmän, haha)

Där har ni en liten bit av mig och vad som hänt mig under mina 19 år här på jorden.

Peace



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0