Året 2010

Ja, året började väl så där mindre bra som för många andra har jag fått en känsla av, det blir lite för mycket dricka och minnesluckor är nog ett ganska rätt ord, tyvärr!
Men det var ju trevligt så länge man har minnet kvar och vi började med en mysig tjejskara hemma hos Jennifer, med 3-rätters och musik. Så här såg jag och ida ut just den kvällen.

Mamma fyllde år och allt gick som det skulle i väntan på sommaren.


Februari kom och gick, jag hann fylla 19 och det firades med härliga tjejer i min lägenhet på björklundsgatan 3A, för att sedan fortsätta trevligt nere på Pelle, the place to be lixom!

Det blev Mars och jag känner att jag har allt för lite bilder för att ens kunna dokumentera om vad som egentligen hände då, förutom att Ida passade på att fylla år och det firades så klart med gurka och Kjell!

April och påsken kom och firades så där som vanligt med äggknacknings-tävling, jag vet att det ska finnas bilder från detta evenemang, men dem kan iallafall inte hittas på min dator, åh vad detta va kul! GE MIG EN KAMERA, snälla!

Maj, det blev valborg..och jag har inget minne av vad vi gjorde då, hjälp...Sarah fyller ju år då så vi firade väl henne på något sätt förhoppningsvis.

Juni = STUDENTEN! Wow, det va en bra dag. eller iallafall en ganska bra dag :D ! Ida jag och Josse tog varsin väska och flyttade in på vandrarhem över en dag, PIER PRESSURE hade nämligen slått läger och det var dags för mitt favoritband Paramore att besöka Sverige, Göteborg, Frihamnen, DET var en bra dag!



Juli bestog mest av jobb, lite sol och bad i Toven. Höll på att glömma min syster fyllde ju faktiskt hela 16 år och det måste man ju faktiskt fira lite så där ;D

Det blev Augusti och jag jobbade rätt mycket fram till den 28, då Ida och jag tog våra halvfulla resväskor och besökte Turkland för andra gången men denna gången var första gången jag åkte utan föräldrar, cred! haha.
Vi hann uppleva både fula gubbar som trodde dem va roliga, vinna kompisarmband i ÄKTA silver, simma med delfiner, besöka borgen, bli sjuka, se tromber och sist men INTE minst besöka Pamukkale!
Vi tog vårt bagage och satte oss på bussen och peppade hemfärd där tjejmilen skulle springas dagen efter, good girls. I år ska jag faktiskt ta tag i träningen mer innan, så jag iallafall hänger med morsan!

September var alltså tjejmilen det stora happening'et. Ellen kusinvitamin, Anna och Anna-Pia var också med och sprang så troget, Ellen fyllde också 18 den 1 september. Denna månaden sa jag för första gången upp mig på ett jobb, med blandade känslor konstigt nog.

Oktober kom och jag slutade jobba den 2:a, 4:de tog Ida och jag tåget till Halden för att leta bostad och jobb. Ida lyckades då hitta Kongens, bara lägenhet som fattades och som vi fick efter en del om och men. Dyrt är det iallafall och vi har konstaterat att det skulle vara BÄST att bo i ett kollektiv eller liknande där allting ingår så man slipper fixa elbolag och sånt som man verkligen inte har en aning om?! Oktober gick och bestog av flytt den 12:de, jobbsöknad, häng på bibblan och jobbsöknad. Jag lyckades iallafall få tag på mitt nuvarande extra jobb på Quality Hotel i Sarpsborg där jag började den 30:de (Y). Jag fick även gå på anställningsintervju för CMYK som skulle öppna ny butik, hann också fixa mig en parkeringsbot i samma veva!

I November fick jag sedan jobbet på CMYK! Där ägnade jag ganska många timmar på att plocka upp varor, märka varor och städa inför öppningen som skulle äga rum den 25 :D

December gick så fasansfullt fort och den 22 satte jag mig i pärlan ( egentligen 23, vilket familjen fick veta) och började min färd hemåt Västrum, 7 timmar tar det i detta väglag inkl. 10 mat/kiss-stopp. Klockan var 11 när jag anlände hem och gissa om mamma och pappa blev överasskade ?! hah <3
Det är ju så sjukt mycket snö till skillnad från våra pyttiga cm här( har dock snöat hela dagen och det ligger på 0:an) så mina dagar hemma handlade för det mesta om att skotta snö, både på backen och på taken. Det blev julafton och jag fick massa fina presenter!
Juldagen åkte vi in och färgade/klippte mitt hår, tack mamma!<3 Jag bestämde mig också för att inte festa eftersom jag skulle köra tillbaka till Norge dagen efter. Men jag fick i alla fall ett kärt återseende med Simon först och sedan tjejerna som var hemma hos Kajsa, på vägen hem blev jag stannad av 3 killar som hade glömt sina biljetter till Sahara och fixade ihop 200 spänn (Y) Kom hem och hade mys med familjen ett tag innan läggdags.

Sista dagen hemma fixade mamma ihop kalkon för första gången, en riktig succé! Tillsammans med sallad, sås, potatis och calvadosgelé som blev pricken över I'et!

Ja resten vet nu ju redan, så god fortsättning med er !

:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0